De stijgijfer moet weten dat hij/zij niet per se een fysieke trainer hoeft te zijn, hoewel het beter zou zijn als hij/zij dat wel was. Vaak kan men met stijgijzers een continent omzeilen.
Als u dus wilt leren bergbeklimmen in de Alpen, kunt u de Alpine Mountaineering boeken kopen en leren om andere mensen normaal te leren klimmen en afdalen. Dit is de beste manier om te leren bergbeklimmen in de Alpen en je moet het laten certificeren door de mont blanc beklimmen
Er zijn meer boeken en artikelen verkrijgbaar over verschillende aspecten van het bergbeklimmen. Een zeer populaire is de “600 dagen Alpen bergbeklimmen cursus” door David Harrison, het is vertaald in het Engels en andere talen. Hoewel het nog steeds in de vorm van een boek is, wordt de cursus nu via internet gegeven en is er ook een DVD bij.
De Britten standaardiseren een beetje op alle alpinisme cursussen, maar voor leerdoeleinden is het beter om naar een school te gaan die een bewezen staat van dienst heeft en een aantal sessie credits. Veel opkomende gebieden van alpine klimmen zoals rotsklimmen en alpinisme zijn afhankelijk van de ervaring en kennis van instructeurs en het internet is de beste manier om dit te krijgen, de instructeur is het best gekwalificeerd om je te leren hoe je moet alpinisme.
Als je veilig wilt leren bergbeklimmen, volg dan de National Safety Code for Bridging and Constructions en gebruik het Internet om een school te vinden die het National Safety Code certificaat heeft. Een typische vraag die een student zal stellen is “Waar vind ik een school met een goede staat van dienst op het gebied van bergbeklimmen ?”
De veiligheidscode voor overbruggingen is dat als je een dubbele overbrugging of ongelijke planken gebruikt, je minstens 50% van de energie altijd op de plank moet hebben. Als het niet mogelijk is om de planken te leggen en het gemakkelijk te maken om te klimmen, dan moet je meerdere planken gebruiken, maar zorg ervoor dat het krachtpercentage ten minste 50% is. Voor het boarden gaat het om de totale kracht op de plank, dus zou het een double bridged plank zijn.
De plank die je kiest moet sterk genoeg zijn voor je lichaam om zichzelf vast te zetten, zonder dozen of hoeken die het gemakkelijk zullen begeven, en moet je gewicht kunnen houden. Je moet er ook voor zorgen dat de plank goed zit en je niet te lang in de weg zit.
Een voorbeeld van hoe een verkeerd board je dag kan bederven, is het geval van een leerling die tijdens het klimmen hoogte begint te winnen. Na verloop van tijd zal hij/zij tegen speedbags of andere stukken aanlopen die aan de basis beginnen te trekken. Als je een zak voor hen hebt meegebracht om te gebruiken, zou het raadzaam zijn om er een gewoonte van te maken om die minstens één keer per dag een uur lang te openen en de binnenkant te controleren op eventuele extra opslag die je kunt gebruiken. Een idee is om een tas tevoorschijn te halen en er een vriendschappelijk quizspel mee te spelen om de informatie eruit te halen die u nodig hebt en het leuk te maken. Een ander idee is om een deel van de lucht te ontladen voordat ze de ballon / parachute ingaan, afhankelijk van hoe hoog ze gaan. Ze moeten de wereld en het terrein beneden kunnen zien.
Regelmatige controle is nodig om ervoor te zorgen dat ze een minimum aan ADS hebben en ook om ze goed te kunnenIVA (Accumulate Airdrop).
In het laatste deel van deze stap moeten zij hun persoonlijke spullen uitladen. Vliegtuigpassagiers kunnen geen grote voorwerpen meenemen, zoals laptops of harde schijven, omdat de ingecheckte tassen vóór de vlucht moeten worden ingeladen.
Achteraf gezien is de beste manier om een initiële startsnelheid te meten, maar let erop dat hij minimaal drie tot vier minuten nodig heeft voor het einde van een pas. Als je denkt dat ze het nummer 3 zullen halen, neem het dan misschien overmorgen aangezien ze meer mijlen te gaan hebben. Of als het 4 minuten is het nog steeds een eerlijke manier om te vliegen aangezien aan het eind van de dag het slechts 4 minuten is. Ik zeg het nogmaals, deze methode geeft je een kans om te vechten.