Een personal trainer kan om vele redenen een coach zijn. Hij of zij kan een sportcoach zijn die een speler helpt te trainen voor zijn spel. Een coach zal met de speler werken aan grensverleggende trainingsschema’s en technieken. Een coach kan ook met een speler werken op het mentale vlak. Sommige coaches oefenen ademhalingstechnieken.
Wat ik het leukst vind aan persoonlijke verzorging is dat het heel effectief kan zijn in het veranderen van de mentaliteit van mensen in de richting van een gezondere levensstijl. Een aantal mensen die ik heb ontmoet, vertellen me dat ze dingen totaal anders gaan doen als ze weten dat jij er bent om hen te ondersteunen.
Een personal trainer maakt ook deel uit van een team. Het team wordt meestal aangestuurd door een leider met wie de spelers op één lijn zitten. Als teamleden het niet eens zijn met een bepaalde techniek of trainingsregime, kan een personal trainer de situatie oplossen zonder verwijten te maken.
Soorten Persoonlijke Opleiding
Personal training wordt in wezen gegeven door opgeleide personen. Body-conditioners werken het best in teamverband omdat zij verantwoordelijk zijn voor de beoogde resultaten. Pleted training is zeer effectief omdat de beoogde resultaten meestal zeer consistent en voorspelbaar zijn. Als trainingsspecialist zijn uw work-outs uw meest winstgevende sessies. U kunt uw klanten wegwijs maken met zwemmen, fietsen, roeien en lichaamsfitness als u als team gaat.
Wees altijd vriendelijk en benaderbaar. Goede communicatievaardigheden zijn zeer waardevol voor een personal trainer. Communiceer onmiddellijk met de klanten over de status van de training. Veel trainers zullen beweren dat het trainen met hun klanten het deel van het bedrijf is dat het meeste rendement op de investering oplevert.
Personal fitness trainers zijn meestal op de hoogte van alle beschikbare technieken. De klanten hoeven je er niet eens naar te vragen. Ze kunnen gewoon naar u komen. Als ze niet willen komen, zeg hen dan dat u de diensten kunt leveren die ze zoeken.
Twee. Communiceer met de klanten. U hebt de plicht ervoor te zorgen dat de mensen met wie u werkt op goede voet met u staan. Vertel het hen als ze verwondingen hebben. Als ze een sessie niet bijwonen, wees dan beleefd en laat hen weten dat ze voor of na de sessie langs kunnen komen, wat u het beste uitkomt. Natuurlijk kunt u een sessie niet verlaten zonder een uitwisseling van beleefdheden, dus vorm een goede relatie met uw naaste klanten.
Drie. Stuur ze nooit alleen. Ik werkte ooit met iemand die zijn klanten alleen naar een oefensessie stuurde. We wisten allebei dat deze persoon er helemaal naast zat. Of hij kon lichamelijk niet meer, of hij wilde een doe het zelf cowboy zijn. Ik adviseerde hem dat hij zijn klanten echt pijn deed als hij de hele training in zijn eentje deed. Hij was van plan om langs te komen en te zien hoe hij ervoor stond. Maar toen begon hij ruzie met me te maken. Het kostte me een tijdje om hem te doen zwijgen. Uiteindelijk kreeg ik hem zover om langs te komen. Toen hij opstond om te vertrekken, stopte een van de andere twee!
Vier. Communiceren in een groep is altijd beter. Als u iemand alleen op pad stuurt en hij vindt het niet leuk, moet u het niet doen. Op dezelfde manier garandeer ik u dat u nooit het beste uit uw persoonlijke training zult halen als u niet als groep communiceert.
Vijf. Wees niet gierig als het op communicatie aankomt. Ik heb ooit met iemand gewerkt die me niet op de hoogte bracht van het schema voor de persoonlijke trainingssessie. Uiteindelijk stuurde ik hem een paar dagen later een e-mail met de mededeling dat de sessie nu op de lijst stond en klaar was om te beginnen. Onnodig te zeggen dat hij nooit is komen opdagen. Toen ik besloot om de persoonlijke trainingssessies met een andere trainer te delen, was hij zo vriendelijk om een van mijn dagelijkse gesprekken gedurende de hele maand te modereren. Hij gaf suggesties over hoe we de sessies konden verbeteren, zodat we konden zien wat voor verschil ik kon maken.
Zes. Behandel personal training als een baan. Als je het voor de kost doet, zul je hoogte- en dieptepunten hebben. De ene dag ben je uitstekend, de volgende dag zuig je het leven uit je beroep. Trainers zijn niet anders. En als je merkt dat je prestaties verbeteren, wees dan niet gierig met je aanmoediging.
zeven. Stop met trainen als je het nodig hebt. Het kan moeilijk zijn om een gewoonte als trainen los te laten. Maar dit is geen boek met bevelen. Als je levensonderhoud krijgt via je werk of je gezin, is het OK om een pauze te nemen.
Acht. Leer om te gaan met klanten en ze te motiveren. Onthoud dat jij de professional bent die met klanten omgaat, niet andersom. En dat moet jouw rol zijn als trainer. In mijn ervaring wordt een trainer vaak doorverwezen door een klant, dus de klant is in hoge mate een verlengstuk van de trainer. Jij bent de professional. Het is dus jouw taak om het maximale uit een klant te halen en hem of haar op snelheid te brengen.
Lees meer: